Wednesday, May 1, 2013

Realiti Umat Islam Masa Kini...



Perbualan ini berlaku atas dasar Islam bukan atas dasar mana-mana parti politik tertentu ;

Saudara A : Assalamualaikum, B ko sihat ?
Saudara B : Waalaikumsalam, A, Alhamdullilah sihat. Ko ?
Saudara A : Alhamdullilah, sihat.
Saudara B : Eh, aku dengar parlimen, dan bubar, ye ke..?
Saudara A : Aaa…ie..dah bubar…hmm…aku rasa ni yang last kot. Pasni ganti orang lain la pulak.
Saudara B : Ko undi ape tahun ni.
Saudara A : Aku kan islam, mesti la undi parti Islam, tak kan la aku nak bersekongkol dengan yang liberal pulak kan. Lagipun diaorg tu kan dah terang-terang tolak hukum Islam.
Saudara B : Aa…ye tak ye jugak, aku pon same je…hmm..eh…aku nak tanya ko, solat cukup tak yang ko bersemangat undi parti Islam nie…
Saudara A : Solat…umm…umm…
Saudara B : Astagfirullahazim, La…solat kene la jaga, kita kan orang Islam, klu kita solat pun tak jaga macam mana ALLAH SWT nak bagi kejayaan dekat kita, sebab kita pun ‘menentang’ arahan Dia. Ni klu bab hukum hudud kita sokong, tapi solatnya tidak…! Mana boleh…solat tu tiang agama, dan melalui solat kita dapat baiki hidup kita ; “ Dan orang-orang yang berpegang teguh dengan Kitab Allah serta mendirikan sembahyang, sesungguhnya Kami tidak akan menghilangkan pahala orang-orang yang berusaha memperbaiki (keadaan hidupnya). (Al-A'raaf: 170)”. Jangan kita nak kerajaan saje yang diubah…kita pon kene berubah, klu tidak, kita same saje lah, dulu dan sekarang pon…tidak ade perubahan…
Saudara A : Oh ye ke….ok la..klu macam tu InshaAllah…lepas ni aku akan jaga solat aku….
Saudara B : Alhamdullilah…

Jadi kepada saudara-saudara seIslam yang masih lagidalam dunia 'ini'...cepat-cepatlah kembali kepada-Nya, sebelum kita 'kembali kepada-Nya'. Kita menyokong Islam, sokong dengan sepenuh hati bukan dengan ikut-ikutan atau berkepentingan.....Wallahualam....

No comments:

Post a Comment